FANDOM

6216b489c77d5efa3142e43c024c256a637e34a2 large

The Sims 3: Iltahuvit mukana tuleva NPC-hovimestari

Roolipelitermi NPC on lyhenne englannin kielen sanoista non-player-character tai non-playable character. Suomeksi voidaan käyttää myös ilmaisua EPH (ei-pelaaja-hahmo), mutta NPC on yleisemmin tunnettu.

NPC-hahmot Simssissä Muokkaa

NPC-hahmot ovat hahmoja, joilla pelaaja ei voi pelata pelin alusta. Niitä on jokaisessa Sims-pelissä: The Sims:issä, The Sims 2:sessa ja The Sims 3:sessa (Kaupunkilaiset käsitetään NPC-luokkaan).

On olemassa kaksi erilaista NPC-päätyyppiä; niitä, joilla pystyy pelaamaan suhteiden ja/tai huijauskoodien avulla ilman ohjelmointivirheitä, ja niitä joita ei nimenomaan ollut tarkoitettu pelattavaksi. The Sims-pelissä kaikki muut NPC-hahmot, paitsi kaupunkilaiset ovat nimenomaan tätä toista tyyppiä. Sim ei voi rakentaa näihin suhteita ja suurimpaan osaan ei voi olla vuorovaikutuksessa lainkaan tai sitten vain vähän, mutta nekin liittyvät heidän tehtäväänsä. The Sims 2 ja The Sims 3:sessa suurimman osien NPC-hahmojen kanssa voi olla vuorovaikutuksessa ainakin silloin, kun he eivät ole töissä ja simit voivat rakentaa heihin suhteita. Myös joitain NPC:tä voi nähdä yhteisössä paljon, milloin heitä voikin kohdella kaupunkilaisina.

Gardener

The Sims 2:sen NPC-puutarhuri

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki