FANDOM

The Sims 3: Lemmikit julkaistiin Euroopassa torstaina 21.10.2011. Lemmikit on viides lisäosa The Sims 3: seen sekä PC:lle, että Macille. Lisäosassa simit saavat seurakseen roppakaupalla eläimiä, kuten hevosia, koiria, kissoja, peuroja.. Konsoliversiossa tulee allergiat.

The sims 3 - lemmikit-17043577-frntl.jpg

Kehitys Muokkaa

Kesäkuun 3. päivä 2011 EA vahvisti lehdistötiedotteen huhuja ja Lemmikit-pelin trailerin virallisella Youtube-kanavallaan. The Sims 3: Lemmikit lisäosa on keskittynyt lisäämään eläimiä simien maailmaan. Pelaaja voi luoda lemmikkinsä samalla tavalla, kuin siminsäkin. "Luo lemmikki"-ominaisuuden ansiosta pelaaja voi muokata lemmikkejä eri tavoin, mm. valita rodun ja kolme luonteenpiirrettä lemmikilleen.
Toisin kuin The Sims 2: Lemmikkielämää ja The Sims: Lemmikit, pelaaja voi suoraan ohjata lemmikkejä. Lemmikeillä ei ole elämäntavoitetta toisin, kuin simeillä. Lemmikit- lisäosaan sisältyy myös uusi kaupunki; Appaloosa Plains. The Sims 3: Lemmikit limited editionissa (rajoitettu versio), minkä pystyi ennakkotilaamaan, sisältää lemmikkikaupan mitä ei löydä pelin normaalista versiosta.

Pelattavuus Muokkaa

Lemmikit-pelissä on uusi kaupunki Appaloosa Plains. Uusi kaupunki tulee peliin uusine rakennuksineen, kauppoineen ja myymälöineen. Limited Editionissa kaupungista löytyi myös eläinkauppa. Lisäosa tuo mukanaan uusia kaninkoloja, kuten myös vanhoja uudella kuosilla. Jokaisella lemmikillä on omat erityistarpeensa. Simit voivat myös leikkiä laserosoittimilla kissojensa kanssa. Yksisarviset, jos niitä löydät, ovat maagisia ja ne voidaan lisätä simin talouteen. Ne voivat sytyttää asioita tuleen, sammuttaa tulipaloja, teleportata ja kirota tai siunata simin tai lemmikin. Niitä voi astuttaa sekä toisella yksisarvisella, että hevosella. Teinit ja heitä vanhemmat simit voivat ratsastaa hevosella. Lapsilla tämä ei valitettavasti ole mahdollista. Koirat voivat uida uima-altaassa, mutta eivät hukkua sinne, koska lemmikit voivat kuolla vain vanhuuteen. Simillä voi olla enintään kuusi lemmikkiä samassa taloudessa.
Peli tuo mukanaan myös uusia ammatteja, kuten niin sanottu "Hevosenkäsittelijä" vapaasti suomennettuna. Mukana tulevat myös kulkukissat ja -koirat, jotka voi ottaa myös simin lemmikiksi, kunhan simillä on niihin tarpeeksi hyvä suhde. Simeillä on myös mahdollista olla vuorovaikutuksessa lemmikkiensä kanssa. Simit voivat käyttää hevostaa matkustamiseen ja adoptoida ja pestä lemmikkejään. Heidän kissat ja koirat voivat myös vaellella ympäri kaupunkia haistelemassa ja keräämässä asioita reppuunsa. Näitä asioita voi olla mm. erilaiset esineet tai ötökät. Niitä voi myydä tai laittaa terraarioon. Lemmikit voivat oppia taitoja. Kissat ja koirat voivat oppia metsästämään, koirat voivat oppia paikantamaan keräilyesinteitä ja hevoset voivat oppia laukkaamisen ja hyppimisen jalon taidon. Voit valita kissasi tai koirasi rodun useista vaihtoehdoista. Pelaajalla voi olla villakoira lyhyellä karvalla tai villakoira dalmatialaisen täplillä. Lemmikit voivat tavata toisiaan, rakastua ja lisääntyä. He voivat yrittää saada koiran- ja kissanpentuja tai varsoja ja heillä on myös sukupuut. Pelaaja voi adoptoida hevosia ja kouluttaa ne juoksemaan kilpailuissa.

Luo lemmikki Muokkaa

Lemmikit- lisäosassa pelaaja voi luoda, muokata ja hallita yli sataa erilaista kissa- ja koirarotua, joita voi kasvattaa ja jakaa kavereidensa kanssa. "Luo lemmikki" ja "Luo sim" -toiminnot ovat kaikki samassa tilassa erilaisine pukuhuoneen taustoineen. Pelaaja voi muokata lemmikkinsä turkkia, muotoa, kuviointia ja kokoa. Voit muuttaa korvia, häntää, kuonoa, silmiä ja paljon muuta. Lemmikit sallivat pelaajan mennä vieläkin pidemmälle muokkaamisessa. Lemmikin käyttäytyminen ja ominaisuudet ovat täysin pelaajan muokattavissa. "Luo lemmikki" tilassa on myös vaativampi muoto. Siinä pelaaja voi laittaa lemmikkinsä turkkiin erilaisia kerroksia, kuten pisteitä ja/tai raitoja.

Koirat Muokkaa

Koiria voi luoda samalla, kun luo simin tai sellaisen voi adoptoida tietokoneella tai kännykällä, jos perhe on jo luotu. Simit, jotka ovat antamassa koiran pois voivat laittaa lehteen ilmoituksen. Simit saattavat joskus kohdata myös kulkukoiran, joiden kanssa voi ystävystyä ja adoptoida itselleen. Rodulla ei ole mitään tekemistä koiran pelattavuuteen vaan vain sen ulkokuoreen. Sim voi korjata koiransa huonoa käyttäytymistä ja kehua hyvää - tai toisinpäin. Jos koira ei saa rangaistusta huonosta käytöksestä se voi johtaa siihen, että koira ottaa sen ominaisuudekseen. Sekä koirat, että kissat voivat saada kirppuja ulkoillessaan. Kirput saavat niiden olon epämukavaksi ja lemmikki voikin siirtää kirppunsa muihin eläimiin tai simeihin. Kasvaessaan aikuisen koirat voivat oppia temppuja, vartioida taloa ja metsästää tai etsiä esineitä. Koirille voi opettaa kuusi eri temppua: istumaan, nousemaan istumaan, leikkimään kuollutta, kierimään, puhumaan ja antamaan tassua. Koiran voi myös opettaa metsästämään. Koiran metsästystaidot kehittyvät myös ilman simin opastusta, jos se lähtee omatoimisesti etsimään esineitä, vaikkakin tätä ennen simin pitää kouluttaa sitä hieman. Jos koira oppii metsästämään, se voi kaivaa esiin jalokiviä, metalleja ja luita. Koirat, kuten kissatkin, voivat juoda vessanpöntöstä ja lammesta vettä.

Kissat Muokkaa

Kuten koiran, myös kissan voi luoda tai adoptoida myöhemmin perheeseen, tai ottamalla kulkukissa lemmikiksi. Rankaisemalla ja kehumalla kissaa sen ominaisuudet kehittyvät. Kuten koirat, myös kissat voivat metsästää. Kissat voivat oppia metsästämään käyttäen lemmikkien lelulaatikon lelua, toisin kuin koiria, sim ei voi opettaa metsästämään. Kissat voivat metsästää pieniä lemmikkejä, mutta ne eivät voi kaivaa esiin jalokiviä, metalleja ja luita. Kissat osaavat myös kalastaa. Kissat, samoin kuin koirat, voivat myös juoda vessanpöntöstä, lammesta, järvestä tai merestä vettä.

Hevoset Muokkaa

Hevosen voi luoda, adoptoida tai ostaa "Equestrian center:istä" (vapaasti suomennettuna ratsastuskeskus). Hevoset yleensä kuolevat vanhuuteen, mutta myös tulipalot ja meteoriitit voivat tappaa ne. Jockey on ainut hevoseen liittyvä elämäntavoite Lemmikit-lisäosassa. Suorittaakseen sen pelaajan täytyy saada ratsastustaito maksimiin, sekä ansaita 40 000 simoleonia hevosilla (kilpailemalla, myymällä jne.). Hevoset voivat oppia kahta taitoa, laukkaamista ja hyppäämistä. Villihevosia löytyy niityiltä sekä järvien luota (Tavallisesti kahden tai kolmen yksilön laumoissa, riippuen naapuruston koosta) tavallisista naapurustoista, muttei esim. lisäosan Iltahuvit suurkaupungista Bridgeportista. Sim voi ystävystyä villihevosen kanssa. Hevoset ja yksisarviset voivat lisääntyä yhdessä ja on mahdollista että heidät jälkeläisensä on myös yksisarvinen. Toisin kuin kissoja ja koiria hevosia voi myydä. Mitä korkeammat hevosen taidot ovat ja mitä enemmän rahaa ne ovat tienanneet kisoissa sitä enemmän rahaa niiden myymisestä saa.

Lemmikkien piirteet Muokkaa

Kuten simeille, myös lemmikeille voi valita piirteitä. Lemmikeille saa valittua tosin kolme piirrettä ja simeille viisi. Simit voivat kouluttaa lemmikkiään käyttäytymään tietyllä tavalla joko rankaisemalla tai kehumalla niitä tai sekä että. Jos lemmikkiä on koulutettu tarpeeksi paljon, sille voi kehittyä koulutettu ominaisuus. Koulutetun ominaisuuden voi menettää, jos sim kouluttaa lemmikkinsä käyttäytymään päinvastaisesti. Lemmikillä on mahdollista olla yli viisi luonteenpiirrettä. Luonteenpiirteitä voi myös saada tekemällä luonteenpiirteen hommia.

Musiikit Muokkaa

The Sims 3: Lemmikit - pelissä on seuraavat kappaleet soittolistassaan. Huomioithan, että nämä eivät ole ainoat kappaleet, joita Lemmikit-osassa on.

  • Plan B - "Stay Too Long"
  • The Lunabelles - "A Place To Shine"
  • Asher Roth - "Another One Down" (featuring D.A.)
  • Kimbra - "Good Intent"
  • Luke Bryan - "Country Girl (Shake It For Me)"
  • Erasure - "When I Start To (Break it all Down)"
  • Cher Lloyd - "Superhero"
  • Blush - "Undivided"
  • Kerli - "Tea Party"
  • Rock Mafia - "The Big Bang"
  • KickDrums - "Counting On You"
  • Jessica Mauboy - "Saturday Night"
  • Foxy Shazam - "Unstoppable"
  • 3OH!3 - "Double Vision"
  • Jack's Mannequin - "Television"
  • My Chemical Romance - "Na Na Na"

Muuta Lemmikit-lisäosasta Muokkaa

  • Uusia luonteenpiirteitä, kuten koira-ja kissaihminen, hevosihminen
  • Lemmikki voi saada kaksoset tai kolmoset, joka on harvinaista
  • Tarvepalkit ovat nälkä, rakko, sosiaalisuus, energia, liikunta ja jano
  • Naapurustosta löytyy mm. variksia ja peuroja sekä pesukarhuja
  • Terraarioon on mahdollista saada liskoja, kilpikonnia, käärmeitä, kaloja, lintuja.. Niitä voi löytää myös luonnosta

Eläimiä Muokkaa

  • Koirat: Luonteenpiirteet valittavissa.
  • Kissat: Luonteenpiirteet valittavissa.
  • Hevoset: Ratsastettavissa, villihevosia voi kesyttää, myös yksisarvisia.
  • Kulkukissat- ja koirat
  • Pesukarhut: Kaatelevat roskiksia etsien ruokaa. Vaikuttavat söpöiltä mutta voivat polttaa pinnan nopeastikin.
  • Peurat: Yleensä metsissä kuten villihevoset ja juovat järvestä.
  • Terraario- ja häkkieläimet: Voi päästää vaapaaksi kuljeksimaan.
TS3 PETS PC 1ST LOOK HORSE RIDING 01.jpg

Thesims3.com sivulta.

The Sims -pelit ja niiden lisäosat ja kamasetit

Lisäosat: Livin' It Up · House Party · Hot Date · Lomalla · Lemmikit · Superstar · Taikaa

Lisäosat: Yliopisto · Yöelämää · Kauppa auki · Lemmikkielämää · Vuodenajat · Matkoilla · Vapaa-aika · Kaupunkikämppä

Kamasetit: Joulupaketti · Perhepakkaus Kamasetti · Glamour Kamasetti · Joulun Kamasetti · Juhlien! Kamasetti · H&M Muodin Kamasetti · Teinien Kamasetti · Kyökki & Kylppäri - Sisustajan Kamasetti · Kodin IKEA Kamasetti · Kartano & Puutarha Kamasetti

Kokoelmapaketit: The Sims 2 Holiday Edition (2005) · The Sims 2 Holiday Edition (2006) · The Sims 2 Deluxe · The Sims 2 Double Deluxe

Lisäosat: Maailmanmatkaaja · Unelmaduuni · Iltahuvit · Täyttä Elämää · Lemmikit · Superstara · Supernatural · Vuodenajat · Yliopistoelämää · Paratiisisaari · Tulevaisuuteen

Kamasetit: Luksuslukaali Kamasetti · Baana auki Kamasetti · Pihaparatiisi Kamasetti · Keskustan kuhinaa Kamasetti · Makkari & Kylppäri Kamasetti · Katy Perry Herkkuhetki Kamasetti

The Sims Elämäntarinat · The Sims Lemmikkitarinat · The Sims Selviytymistarinat
Ei vielä sisällä muuta kuin peruspelin.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki